– Nedgang i GA-aktivitet som følge av Part M

Vi har tidligere omtalt konklusjonen fra en EASA-workshop i Köln: Reglene for vedlikehold av allmennfly (Part-M) er for vanskelige å forstå, for dyre å følge og altfor byråkratiske.

I Köln var det bred enighet om at Part M er en tung og unødvendig belastning for allmennflygningen. Det har vært en stor endring som ikke har løst noe kjent problem. Den gamle ordningen representerte ikke en sikkerhetsrisiko. Her kan du laste ned IAOPAs presentasjon på møtet, der det avdekkes at GA-aktiviteten har blitt redusert som følge av Part M.

Etter den unisone tilbakemeldingen fra AOPA og andre flyorganisasjoner over hele Europa, er det nå en arbeidsgruppe i gang med å ta vedlikehold på vedlikeholdsreglene.

 

 

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Eget fly, Myndighetskontakt, Nyheter, Sikkerhet. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s