Medlemsundersøkelse

Styret bestemte i september å foreta en medlemsundersøkelse. Alle medlemmene ble invitert til å svare å noen spørsmål, som ble sent ut på epost.

  • Vi mottok svar fra 120 medlemmer, som må sies å være bra.
  • 84,5% av medlemmene var tilfredse eller meget tilfredse med organisasjonen.

Oppsummering:

  • ”Noen som snakker allmennflyets sak i offentligheten” og ”noen som kan gi råd og hjelp til piloter og flyeiere” er de to faktorene som i størst grad forklarer lojalitet til organisasjonen.
  • Medlemskort (AOPA Crew Card), medlemsfordeler (rabatter på hotell, leiebil, etc.) og tilgang til den amerikanske hjemmesiden (aopa.org) er mindre viktig for mange medlemmer.
  • 8 av 10 er faste lesere av AOPA Pilot Magazine, men bladet får kritikk for ikke å være relevant for europeiske flygere.Det er en tendens til at medlemmer som har multisite-kort rekvirert av AOPA er mest positive. Det er ingen systematisk sammenheng mellom alder og tilfredshet.

Her er noen av  konklusjonene:

Skjermbilde 2015-12-02 kl. 12.35.18

Kommentarer fra enkelte medlemmer:

Skjermbilde 2015-12-02 kl. 12.41.50Hele undersøkelsen finner du her (krever passord).

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Medlemmer. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s